Lesbos - Ooggetuige-reis - Reisverslagen van PopUpKerk - WaarBenJij.nu Lesbos - Ooggetuige-reis - Reisverslagen van PopUpKerk - WaarBenJij.nu

Op dit eiland komen er 100 tot 300 vluchtelingen per dag aan in levensgevaarlijke bootjes. Eenmaal aangekomen moeten ze 70km over het eiland lopen. Niemand mag hen een lift geven, dat is strafbaar vanwege mensensmokkel-wetgeving.

Wij zijn Europa. We moeten willen weten wat er gebeurt aan onze grenzen, mede door onze politiek. We spreken vluchtelingen, lopen met hen de zware tocht over het eiland, spreken Grieken en leggen onze ervaringen vast op film.

1 juli vliegen we naar Izmir, daar nemen we de ferry naar Lesbos, vanaf Lesbos varen we naar Athene en nemen op 10 juli een vlucht terug.

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015