Aan de Turkse kust - Reisverslag uit Izmir, Turkije van PopUpKerk - WaarBenJij.nu Aan de Turkse kust - Reisverslag uit Izmir, Turkije van PopUpKerk - WaarBenJij.nu

Aan de Turkse kust

Door: Rikko

01 Juli 2015 | Turkije, Izmir

Hier aan de kust waait een warme wind. De zon gaat onder als we aankomen. Even zitten we in stilte op de steiger. Dit is het dus. Dit water. Hier steken vannacht weer een serie overladen rubberbkten over. Wanhopige mensen op hoop van zegen. We weten dat dit vriendelijk kabbelende water de dood betekent voor sommigen.

Morgen steken we over. Voor ons de eenvoud van een ferryticket. Voor hen een waagstuk op leven en dood.Er is nog weinig van te merken. Je kunt het je alleen voorstellen. Aan de andere grens van dit land loopt IS vrij rond en bombardeert de VS. Het is allemaal zo vlakbij.

Alfard, Linda, Narda en ik zijn vertrokken. Morgen steken we over. Nu een nachtje in pittoresk Ayvalik.

• 01 Juli 2015 - 23:12

Mariët :

Morgen komen jullie dus aan in de ferryhaven van Mitilini, daar zullen jullie direct geconfronteerd worden met vele vluchtelingen die dolgraag op de ferryboot naar Athene mogen maar op hun papieren en beurt moeten wachten.
    Goede reis morgen en slaap goed.

Groetjes van Mariët en wie weet, tot ziens op Lesbos.

• 01 Juli 2015 - 23:17

PopUpKerk :

Ja. I know. Vast tot ziens daar!

• 02 Juli 2015 - 09:30

Lydia:

Vanuit Driebergen volg ik je op de voet, Linda (en de rest natuurlijk ook)! Veel zegen gewenst op jullie tocht!

Liefs,
    Lydia

• 03 Juli 2015 - 11:44

Rick Sleurink:

This is just the start of an experience. Ik volg de blog en leef met jullie mee. C&W keeps you in prayer!