Voorbereidingen - Reisverslag uit Nieuwveen, Nederland van PopUpKerk - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Nieuwveen, Nederland van PopUpKerk - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Rikko

Blijf op de hoogte en volg PopUpKerk

21 Juni 2015 | Nederland, Nieuwveen

We gaan vliegen. Het begon met een gedachte van Katinka - en nu is het een reis geworden. Joyce is een fantastische verbinder gebleken. Zij heeft familie op het eiland, woont er zelf deels en wijst ons graag de weg.

Soms zien we er even tegenop. Dan zien we er weer naar uit. Het wordt een vreemde reis. 10 dagen, soms in een hotelletje, maar soms ook langs de weg slapend. Een zee om fantastisch van te genieten - en tegelijk beseffen dat dit de toegangspoort is van honderden wanhopige vluchtelingen per dag. Sommigen van hen halen de overkant nooit.

Daar gaan we heen. Om het te voelen. Om het vast te leggen. En om het met jou te delen. Het gebeurt tenslotte op onze stoep, voor onze Europese voordeur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

PopUpKerk

De PopUpKerk is een groep bevlogen dertigers die op niet-religieuze wijze dat vroege licht-anarchistische grassroots-idee van kerk weer nieuw leven inblazen in Amsterdam-West. We hebben totaal verschillende ideeën over het leven, maar herkennen elkaar in een verlangen naar een andere wereld. Soms gaan een aantal van ons daarvoor op reis.

Actief sinds 21 Juni 2015
Verslag gelezen: 419